Lider u proizvodnji i preradi kalifornijske pastrmke u BiH i regionu, kompanija „Tropic ribarstvo“ Ribnjak Janj d. o. o. Banja Luka u 2021. godini plasirat će na tržište nove proizvode: svježe pakovane riblje burgere, kao i filet crvene pastrmke u novim MAP pakovanjima.

Oba nova proizvoda, riblje burgere, kao i filet crvene pastrmke plasirati će na tržište upakovane u modifikovanu atmosferu tzv. MAP pakovanja, koja obezbjeđuju duži period kvaliteta i svježine proizvoda.

Ova kompanija je još polovinom septembra 2020., u jeku pandemije Covid-19, započela plasman svježe ribe i ribljih prerađevina na tržište u vrhunskoj MAP i SKIN tehnologiji pakiranja, zahvaljujući vlastitoj investiciji od ukupno tri miliona KM.

Prema riječima direktora Zorana Tepića ukupni planirani budžet za novu investiciju u 2021. godini iznosi oko 300.000 KM.

Da bi ostvarili plasman naših novih proizvoda ribljih burgera i fileta crvene pastrmke na tržište u novim MAP pakovanjima, uložit ćemo 300.000 KM u uvođenje nove linije za filetiranje svježe ribe i linije za formiranje ribljih burgera“, kaže Tepić.

Zlatna evropska nagrada za kvalitet iz Pariza

U bogatoj paleti proizvoda, Ribnjak Janj svojim kupcima nudi dnevno svježe proizvode i prerađevine od pastrmke. Uz očišćene pastrmke i filete od pastrmke, u ponudi imaju i riblje proizvode u MAP pakiranjima.

Radimo i tzv. dimljeni program, odnosno proizvode od dimljene pastrmke, koji su više puta nagrađivani. Od brojnih nagrada koje smo osvojili, posebno smo ponosni na Zlatnu evropsku nagrada za kvalitet u prehrambenoj industriji iz Pariza“, istaknuo je Tepić.

Pandemija Covid-19 virusa značajno je uticala na poslovanje Ribnjak Janj u prvom kvartalu 2020., kada su im prihodi pali za 70%. Međutim, uspjeli su ponovo uspostaviti poslovnu saradnju sa kompanijama iz zemalja okruženja, ali i zemalja iz EU.

Ukupni prihod 8,7 miliona KM u 2020.

Sa ukupnim prihodima od 8,7 miliona KM održali smo poslovanje na nivou očekivanog u periodu pojave pandemije Covid-19 virusa i ostvarili dobit od 850.000 KM. Uspjeli smo da nam pad ukupnih prihoda na kraju 2020. ne bude preko 10 % u odnosu na prethodnu godinu“, rekao je Tepić.

S obzirom na specifičnost ove industrije i vrijeme trajanja primarne proizvodnje, u Ribnjak Janj su donijeli odluku da nastave sa planiranim investicijama. Sve projekte su uspješno realizovali, što je bilo jako zahtjevno i izazovno u vremenu trajanja pandemije.

Uspjeli smo izvršiti rekonstrukciju i adaptaciju jednog od ribnjaka, kao i opremanje pogona sa najmodernijom linijom za MAP pakovanja svježe ribe. Ovim investicijama smo omogućili zaposlenje za 15 radnika, što smatramo velikim uspjehom u periodu kada su radnici u većini kompanija ostajali bez posla“, tvrdi Tepić.

Osim uspješno implementiranog projekta MAP tehnologije, Ribnjak Janj je u prošloj godini relizovao i projekat „Challenge to change“, koji je jednim dijelom finansirala vlada Kraljevine Švredske,

Veliki značaj za nas je imao i projekat „Prečišćavanje otpadne vode u ribogojilištu Ribnik u cilju povećanja proizvodnih kapaciteta“. Učešćem i implementacijom ovakvih projekata, dokazujemo odlučnost i spremnost očuvanja prirodnih resursa kao društveno odgovorna kompanija“, naglasio je Tepić.

Godišnja proizvodnja 1350 tona pastrmke

Osnovna prednost Tropic ribarstva u odnosu na konkurenciju, kako navodi dalje Tepić je praćenje savremenih trendova industrije kojom se bave. Ponuda proizvoda u novim pakovanjima, stalno povećanje proizvodnje, nove investicije i projekti, uvođenje standarda kvaliteta i unapređenje procesa, u velikoj mjeri su zaslužni za napredak ove kompanije.

Poslovni uspjeh u vidu prvopasirane- kompanije po prihodu u BiH u djelatnosti koju obavljamo, postigli smo u velikoj mjeri zahvaljujući tome da naše poslovanje orjentišemo ka izvoznim tržištima. Naša ukupna godišnja proizvodnja iznosi 1350 tona pastrmke sa tendencijom godišnjeg rasta od 10 posto. Izvoz čini preko 60 posto naše ukupne proizvodnje“, dodaje Tepić.

Rast poslovanja od 10 posto u 2021.

Direktor Ribnjak Janj očekuje da će do kraja 2021. ostvariti rast poslovanja od 10% u odnosu na 2020. godinu, što smatraju velikim uspjehom.

Tekuća 2021. godina našoj kompaniji donosi period stabilizacije poslovanja, osvajanje novih tržišta, ali i uvezivanje i uspostavljanje saradnje sa domaćim proizvođačima ribe. Na ovaj način nudimo priliku domaćim proizvođačima da uzmu učešće u rastu i razvoju ribarstva Bosne i Hercegovine“, rekao je Tepić.

Piše: Irena Vasić-Dobrić